196.


Amerykańskie Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku (American Museum of Natural History) znajduję się obok słynnego Central Parku. Jest to jedno z najsłynniejszych muzeów historii naturalnej na świecie i istnieje od 1869 roku. To właśnie w tym muzeum kręcili film ''Noc w muzeum''. Jego zbiory liczą 32 mln eksponatów, także każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Jedyną rzeczą która co jakiś czas się zmienia to są wystawy. Ja wybrałam się na pokaz pt.''Mali Giganci'' (Tiny Giants) .  Muszę przyznać, że byłam pod ogromnym wrażeniem tego filmu 3D. Przedstawiał od wiewiórki oraz chomiki w ich naturalnym środowisku. Z jakimi niebezpieczeństwami muszą się spotykać każdego dnia oraz jak ciężko jest im zdobyć pożywienie. Nie ukrywałam swojego wzruszenia na sam koniec prezentacji kiedy te małe zwierzątka wygrały z drapieżnikami. Kolejną rzeczą która zrobiła na mnie wrażenie to nici DNA których były miliardy w małych probówkach a i tak ciężko było je zauważyć gołym okiem.




Głównie w Amerykańskim Muzeum Historii Naturalnej możemy podziwiać wypchane zwierzęta. Akurat jeśli chodzi o zwierzęta to nie trudno żebym się zachwyciła także wszystkie eksponaty bardzo mi się podobały. Natomiast przy jednym aż pisnęłam. Była to Panda Wielka. Przez chwilę byłam niesamowicie szczęśliwa, że widzę ''żywą'' pandę. Dopiero jak do mnie dotarło, że ona już jest tylko eksponatem uśmiech zszedł mi z twarzy.. Nawet jako eksponat w muzeum Panda Wielka prezentuje się pięknie. 








Nie była to moja pierwsza wizyta w tego typu muzeum. Pierwszy raz byłam w Muzeum Historii Natury w Londynie (Natural History Museum in London) i muszę przyznać, że niektóre działy były lepiej przygotowane. W Londynie dużo ciekawiej mogliśmy poznać ludzkie ciało oraz kosmos. W Nowym Jorku niestety ''człowiek'' był słabo zrobiony a za ''kosmos'' trzeba było dodatkowo płacić także nie mam pojęcia gdzie lepiej zostało to zrobione. Jednego jestem pewna, że podczas pobytu w Londynie czy Nowym Jorku każdy musi te miejsca odwiedzić ! :)

Zapraszam na mój filmik z Nowego Jorku:

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe są Twoje posty z podróży do NY :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już byłam w tego typu muzeum w Londynie i Berlinie, więc nie wiem, czy będąc w Nowym Jorku, też się wybiorę. Zobaczymy. :)
    Panda to piękne zwierzę, chciałabym je kiedyś zobaczyć na żywo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Panda i inne zwierzeta sa najpiekniejsze w swoim naturalnym srodowisku .

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna przygoda i stylizacja tez.NY to bedzie moja pierwsza podroz po studiach za pierwsze zarobione pieniadze,marze o tym Dominika

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz :)

Copyright © 2016 In Concrete Jungle , Blogger