382.

Sewilla to serce przepięknej Andaluzji. Hiszpania po raz kolejny mnie oczarowała! Uwielbiam tam wracać nie tylko w poszukiwaniu nowych inspiracji ale również aby szkolić mój język hiszpański. Legenda głosi, że miasto zostało założone przez Heraklesa z mitologii greckiej. Sewilla stała się jednym z najpotężniejszych miast w Europie po odkryciu Ameryki przez Krzysztofa Kolumba. Jeśli ktoś ma kilka dni wolnego to śmiało mogę polecić Sewille. Krótki bo tylko czterodniowy wyjazd starczył abym poznała to miasto. Niestety muszę przyznać, że nigdzie na świcie z taką łatwością się nie gubiłam. Moja orientacja w terenie (zawsze uważałam, że mam nienaganną) zawiodła po całości. Już pierwszego dnia wiedziałam, że bez mapy i GPSa w telefonie nie trafie z punktu A do punktu B bez zgubienia się.



Zwiedzanie warto zacząć od parku Marii Luizy. Znajduje się tam Plac Hiszpański (Plaza de Espana). Plac ten jest dziełem słynnego sewilijskiego architekta Anibala Gonzaleza. Półkolista budowa jest mieszaniną różnych stylów w sztuce; neogotyk, neorenesans i dwie boczne wieże wzorowane są na Girlandzie. Budowle otacza kanał wodny który jest otworzony i można wypożyczać łódki. Z poziomu wody bardzo dobrze widać szczegóły mostów. Oprócz Plaza de Espana warto przeznaczyć czas na zwiedzenie całych ogrodów. Niestety luty nie jest najpiękniejszą porą roku na podziwianie roślinności ale ku mojej uciesze palmy i drzewka pomarańczy prezentowały się wspaniale.








Okulary - Ray Ban
Płaszcz - Ralph Lauren
Buty - Lemar

1 komentarz:

  1. Nigdy nie pomyslalam nawet o sewilla zeby tam poleciec

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz :)

Copyright © 2016 In Concrete Jungle , Blogger